
CÉGEKNEK
ONLINE FORMÁBAN IS!
SEGÍTŐ FOLYAMAT
VEZETŐKNEK
TÖBB, MINT COACHING
Vezetőként jelen lenni mindennapos kihívás, ami állandó figyelmet, rugalmasságot, valamint jó helyzetfelismerő és konfliktuskezelő készségeket követel.
A segítő beszélgetés nem kipróbálható ötleteket ígér, hanem a hatékony önfejlesztésben és önmenedzsmentben támogat.
A vezető és a magánember más kihívásokkal néz szembe, más erőforrásokat használ. Sokszor a képviselt értékrend, és ebből fakadóan a megkövetelt működésmód is más. Tisztázatlan helyzet és feltérképezetlen szerepek esetén önazonosság nélkül ez a kettősség előbb-utóbb az egyik oldal elnyomásával, háttérbe szorításával járhat.
Vezetői kompetenciáinkat leválasztani hétköznapi működésünkről nem is olyan egyszerű, de kellő önismerettel hatékonyan megtehető! És az sem baj, ha ez a két szerep egészen másképp gondolkodik, másképp érez és másképp lát. Tudni róla - ez viszont az egészséges folyamatnak elengedhetetlen része.
A segítő folyamat 3-5 alkalomra szóló, avagy egyedi megállapodás esetén folyamatba ágyazott közös munka, illetve támogató kísérés, ami az alábbi esetekben javasolt:
SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK FELMÉRÉSE
KOMMUNIKÁCIÓS ÉS ELŐADÓI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE
VEZETŐI SZEREP TISZTÁZÁSA
VEZETŐI- ÉS MAGÁNÉLET MÉRLEGÉNEK ALAKÍTÁSA
SAJÁT ERŐFORRÁSOK FELTÉRKÉPEZÉSE
Erősen ajánlott továbbá az alábbi helyzetekben:
UTÓDLÁS (blogbejegyzés)
PÁLYAELHAGYÁS
HIERARCHIÁBAN BEKÖVETKEZŐ VÁLTOZÁSOK
MOTIVÁLATLANSÁG ÉS KIÉGÉS
ÉRTÉKRENDEK ÖSSZEEGYEZTETHETETLENSÉGE
CSOPORTFOGLALKOZÁSOK
BEOSZTOTTAK RÉSZÉRE
Valamikor az volt az elvárás, hogy a munkavállaló értsen ahhoz, amihez értenie kell, végezze a munkáját, és ne hozza be kinti problémáit. Elvárhatjuk, hihetünk ennek az elvárásnak a hatékonyságában, csak semmi értelme. Milyen érdekes, hogy éppen az ezt az elvet legkeményebben valló területről, a hadsereg irányából indult el és alakult fogalommá az ún. SOFT SKILLS fejlesztő kategória, ami a szakmai kompetenciák mellett az emberi tényezőkre, az ember érzelmi oldalára és a mentálhigiénés hatékonyság kialakítására helyezi a hangsúlyt.
Amikor az egyén krízisben, konfliktusban, elakadásban, változásban van, a tudat szűkül (erős fókuszt kap a megoldandó helyzet), és erőforrásai nehezebben elérhetők, ezáltal teljesítménye, hatékonysága előnytelenül változik (csökken, vagy túlpörög).
Ez nem csak akkor van így, amikor ő maga az elszenvedője egy folyamatnak, hanem akkor is, amikor körülötte zajlik valami, és ebben érintetté válik.
Ha úgy érzed, nálad ilyesmire nincs szükség, akkor gondolj bele abba, hogy még az autódat is naponta ellenőrzöd, rendben van-e, még akkor is, ha nyoma sincs hibának, és azonnal beavatkozol, ha a legkisebb problémát érzékeled. Miért gondoljuk azt, hogy egy emberek alkotta közösség nem igényli ezt az odafigyelést?
PREVENCIÓ - BEAVATKOZÁS - UTÁNKÖVETÉS
Mindhárom területen van munka.
Az alábbi esetekben egyéni és csoportfolyamat egyaránt javasolható:
BÁRMILYEN VÁLTOZÁS A CÉGEN BELÜL
ELÉGEDETLENSÉG
GYAKORI FLUKTUÁCIÓ
VEZETŐVÁLTÁS
STRUKTURÁLIS HIÁNYOK
CÉG NÖVEKEDÉSE
GYÁSZ
KOMPETENCIA NÖVELÉSE
VÁLTOZÁSOK A CSOPORTBAN
LEÉPÍTÉSEK
CSOPORTBIZALOM HIÁNYA
NEM MEGFELELŐ MENTÁLIS LÉGKÖR (blogbejegyzés)
KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE
HATÉKONYABB ÜGYFÉLKAPCSOLATOK KIALAKÍTÁSA
CÉG ÉRTÉKRENDJÉVEL VALÓ ÉRZÉKENYÍTÉS
MEGLÉVŐ KONFLIKTUSOK
MOTIVÁCIÓ VÁLTOZÁSA
ONBOARDING